Monday 24 February 2014

Resepi Kek Batik

Resepi Kek Batik - Selamat datang ke blog resepi kek batik. Melalui blog ini Admin akan kongsikan kepada anda aneka pelbagai resepi kek batik yang boleh anda jadikan rujukan nanti. Sebelum admin kongsikan resepinya apa kata kita smaa-sama kenali terlebih dahulu kek batik ini.

Buat pengetahuan anda, terdapat pelbagai jenis kek batik yang boleh anda dapati dan hasilkan. Kategori kek batik yang selalu menjadi pilihan berdasarkan tekstur kek tersebut:

1) Kek batik kering/rangup
2) Kek batik lembab
3) Kek batik basah

Dimana dikalangan penggermar kek batik ada yang gemar jenis kering, ada yang suka lembab dan ada yang suka yang basah. Bukan sekadar itu saja untuk setiap kategori itu pula dipecahkan kepada beberapa jenis bergantung kepada bahan yang digunakan:

1) Kek batik biskut marie
2) Kek batik nestum
3) Kek batik oreo
4) Kek batik cokelat (guna coklat masakan)
5) Kek batik milo/horlick (resepi mudah)
6) Kek batik Jawa
7) Kek batik Sarawak
8) Kek batik Cheese
9) Kek batik polka dot

Jadi untuk hasilkan kek batik ni anda perlu kreatif, asalkan bentuk kurang sama dan tidak lari dari konsep batik itu, maka anda letaklah dan gunalah apa saja bahan yang anda rasa bersesuaian.

Di bawah ini admin kongsikan gambar antara rupa kek batik yang sudah siap dibuat dan dihias.

resepi kek batik

resepi kek batik

resepi kek batik polka dot

resepi kek batik cheese

Anda kena bezakan antara kek batik dan kek lapis, rupanya lebih kurang sama, tetapi bahan dan teksturnya berbeza. Ok, jenis-jenis kek batik kita dah tahu. Nanti Admin akan kongsikan resepinya pula.

Untuk dapatkan update dan kemaskini resepi kek batik, anda boleh bookmark blog ini di browser anda, ataupun like Facebook Fan Page: Resepi Kek Batik supaya mudah untuk anda dapatkan resepi yang admin kongsikan nanti.

Resepi Kek Batik

No comments:

Post a Comment